BGŻ Optima - pytania, odpowiedzi i 20 000 otwartych rachunków

Zgodnie z obietnicą zebrałem kilka najczęściej pojawiających się pytań co do konta i działalności banku BGŻ Optima, a Pan Marek z zespołu prasowego banku, przesłał mi dosyć szybko swoje odpowiedzi. Mam nadzieje, że znajdziecie tutaj odpowiedzi jakich szukacie, a jeśli nie to warto jeszcze spojrzeć na stronę WWW banku, bo zapewniono mnie, że sekcja z najpopularniejszymi pytaniami odnośnie konta i lokat, jest ciągle rozwijana. Przejdźmy zatem do rzeczy.

1. Czy przesyłana umowa ramowa, ma jakieś potwierdzenie w postaci podpisu elektronicznego? Jeśli nie to w jaki sposób staje się wiążąca dla banku i dla klienta?

Odp: Oferta składana jest w formie elektronicznej w rozumieniu art. 7 Prawa bankowego. Bank podpisuje Ofertę podpisem elektronicznym w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym (Dz. U, Nr 130, poz. 1450, z późn. zm.). Sama definicja Podpisu Elektronicznego stosowanego przez Bank, wraz z informacjami o powyższym, znajduje się w § 2 ust. 2 pkt 24: Regulamin dostępny jest tu: http://www.bgzoptima.pl/regulamin/default.aspx.

2. Zadeklarowane przy otwieraniu konta lokaty, zostaną otworzone tylko z przelewu aktywacyjnego? Czy jeśli pierwszy przelew był tylko na 1 PLN, to z kolejnego nie zostaną już automatycznie założone lokaty?

Odp: W przypadku zakładania konta wraz z lokatami, w celu automatycznego założenia lokat i jednoczesnego aktywowania konta należy dokonać pierwszej wpłaty (przelew inicjujący) w kwocie odpowiadającej sumie wszystkich zadeklarowanych lokat. Wykonuje się zatem tylko 1 przelew inicjujący na łączną kwotę zleconych lokat: konto zostanie aktywowane, a lokaty zasilone. Nie należy wykonywać dwóch oddzielnych przelewów. Jeśli kwota przelewu będzie niższa, automatycznie zostanie założonych tyle lokat, na ile wystarczy środków. Pozostałe środki pozostaną na dobrze oprocentowanym głównym rachunku oszczędnościowym. Można również dokonać pierwszej wpłaty w kwocie tylko 1 PLN, a następnie po aktywacji konta przelać więcej środków i założyć lokaty. W takim przypadku trzeba jednak poczekać na Digipass i PIN, które umożliwią zalogowanie się do Konta BGŻOptima i otwarcie lokat.

3. Co dzieje się z Digipassem po rozwiązaniu umowy o prowadzenie konta?


Odp: Digipass jest blokowany, a następnie deaktywowany. Proces ten jest nieodwracalny – nie będzie można ponownie użyć tego samego urządzenia. Nie ma obowiązku zwracania Digipassu. Jednak jeśli ktoś chce mieć pewność, że utylizacja urządzenia nastąpi w sposób przyjazny dla środowiska, może odesłać go do banku.

4. Czy planowane są inne formy potwierdzania transakcji, kody SMS albo aplikacja z tokenem na telefon?

Odp: Obecnie wszystkie autoryzacje w BGŻOptima dokonywane są tylko za pomocą Digipassa. Z naszych doświadczeń wynika, że ta forma autoryzacji jest najbezpieczniejsza.

5. Czy może się Pan podzielić jakimiś statystykami odnośnie liczby do tej pory założonych rachunków?

Odp: Po pierwszych 10 dniach od startu BGŻOptima konta w naszym banku otworzyło już ponad 20 tys. Klientów.

6. Kiedy można spodziewać się poprawy szybkości odpowiedzi działu obsługi klienta? Czy bank planuje zwiększenie etatów, bo obecnie na infolinie bardzo ciężko się dodzwonić.

Odp: Duże zainteresowanie ofertą BGŻOptima na samym początku uruchomienia banku było powyżej naszych oczekiwań, dlatego, aby sprawniej obsługiwać klientów, dwukrotnie zwiększyliśmy obsadę call center. Dzięki temu wszystkie wnioski są na bieżąco obsługiwane, a w ciągu najbliższego tygodnia znacznie zmniejszy się czas oczekiwania na połączenie z konsultantem.

Za duże zainteresowanie naszą ofertą bardzo dziękujemy i bardzo się z tego cieszymy. Będziemy dokładać starać, aby nasza oferta była zawsze atrakcyjna dla naszych Klientów.

Mam nadzieje, że te odpowiedzi sporo wyjaśnią w najważniejszych kwestiach. Jak widać BGŻOptima cieszy się sporą popularnością i już w 10 dni od startu wykonała w 20% swój dwuletni plan pod tym względem, zainteresowanie faktycznie mogło przekroczyć wszelkie oczekiwania. Cieszy też fakt, że aktywność zespołu prasowego w sieci jest tak znacząca i stara się tworzyć przyjazny wizerunek samego banku.


Aktualizacja 07.12.2011:
Pojawiły się problemy z przelewaniem pieniędzy na rachunek powiązany, oficjalną odpowiedź na to pytanie znajdziecie w najnowszym wpisie.

Aktualizacja 16.12.2011:
Wyjaśnienia dotyczące możliwości zakładania lokat jednodniowych tylko do 28.12.2011 znajdziecie w kolejnym wpisie.


Aktualizacja 02.01.2012
Jeśli po nowym roku naliczyło Ci mniej odsetek niż wcześniej to odpowiedź dlaczego znajdziesz tutaj.
Udostępnij

Kamil Pieczonka

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Komentarze
    Komentarze na Facebooku

35 komentarze:

  1. napisałem do nich dwukrotnie - zero odpowiedzi, więc w moim przypadku nie spisali się. Aktualnie czekam na PIN, to elektroniczne ustroństwo poczta dostarczyła wczoraj

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlatego właśnie powstał ten post, łatwiej odpowiedzieć na 6 pytań w jednym mailu, niż 100 czy nawet 1000 razy na to samo jedno pytanie w oddzielnym mailu. Średnio dziennie zakładanych jest 2000 kont, niech tylko co czwarty ma pytanie, to daje spore liczby.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdyby pisali jasno i wyraźnie to nie byłoby tyle pytań. Chyba, że robią to celowo żeby ogłupić ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Parę dni temu wypełniłem formularz, chciałem wydrukować umowę i nic, napisałem maila w tej sprawie, odesłano rutynową odpowiedź żeby czekać na kontakt. Jeśli tak ma działać bank internetowy to ja dziękuję, wolę normalny i pewny bank.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,

    Aby odczytać umowę, należy kliknąć na link otrzymany w mailu, potwierdzającym jej zawarcie. Wówczas pojawia się formatka, w której wpisuje się numer telefonu, datę urodzenia oraz kod z smsa, który został przesłany, jako niezbędny do podpisania umowy.

    Wówczas ma się podgląd do umowy i można ją również zapisać na dysku. W sms, w którym otrzymaliśmy kod znajdowała się prośba o nie kasowanie wiadomości, właśnie po to, by w późniejszym terminie mieć podgląd do umowy, jeśli nie zapisało się jej na dysku.

    Pozdrawiam
    Anna Kozłowska
    Zespół Prasowy BGŻOptima

    OdpowiedzUsuń
  6. Kamil jakie kwtoy mozna wplacac 1042,06 PLN czy 1043 PLN, jak to ostatecznie wyglada?
    Czy dzienna kapitalizacja odsetek tej kowty nie zaburzy max proc, poprzez dodanie odsetet do kwoty na lokacie ?
    Bede wdzieczny za odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  7. W Jaki sposób wyglada zamknięcie konta BGŻ Optima i czy sa naliczane jakies opłaty, gdyż w regulaminie nie widzę nic...

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie czas od założenia konta a całkowitego jego uruchomienia to 11 dni kalendarzowych. Obyło się bez żadnych kłopotów. Mogę już czerpać korzyści wynikające z oprocentowania 6,48%

    OdpowiedzUsuń
  9. @Pytacz
    W systemie można zakładać lokaty z dokładnością do 1 grosza i lepiej jest kapitalizować odsetki, bo te grosze szły by i tak na konto oszczednościowe, a tam mają tylko 4,6% ;)

    @Czupi
    Wszystko jest w umowie ramowej, paragraf 8, nie ma żadnych opłat, można to zrobić elektronicznie, czyli pewnie za pośrednictwem systemu BGŻ Optima.

    OdpowiedzUsuń
  10. @Pytacz:
    Rozpoczynając od 1042,06 dopiero w okolicach 300 dnia będzie to miało znaczenie. Jako, że lokaty są do końca kwietnia gwarantowane to masz połowę tego czasu przed sobą, także bez problemu. Niezależnie, czy będziesz kapitalizować odsetki czy nie, codziennie dochodzić będzie 19 groszy. Efektywne oprocentowanie za cały okres trwania lokaty (nieważne, 1, 5, 100 czy 150 dni) wychodzi jakieś 6,66% przy tej kwocie początkowej (oczywiście nie uwzględniając nowej Belki, bo nie wiadomo czy i od kiedy liczyć...).
    Pozwolisz Kamilu, że się nie zgodzę z tezą, że lepiej kapitalizować odsetki ze względu na wyższy procent. Te 19 groszy dziennie więcej na lokacie nic nie zmienia. Równie dobrze mogą one wracać na konto. Czy na koncie by coś zarobiły? Trzeba by policzyć, przy kilku lokatach może z 1 grosz na miesiąc by wygenerowały, już mi się nie chce sprawdzać. :P Jednakże uważam, że lepiej kapitalizować ze względów psychologicznych - z konta może kusić żeby je wypłacić, a na lokacie są przynajmniej jakoś zablokowane ;)
    A propos konta, wiesz może jak wygląda naliczanie oprocentowania na nim? Kapitalizacja jest miesięczna, ale można wpłacać/wypłacać z niego kasę, więc saldo się zmienia. Procent liczony jest od jakiegoś średniego salda, czy za każdy dzień z osobna i na koniec miesiąca sumowany i "podatkowany"? Nie korzystałem do tej pory z kont oszczędnościowych i nie wiem jakie standardy panują...

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja mam pytanie - dlaczego dzisiaj ( tj. 3.12. sobota ) nie doliczyło mi odsetek do kwoty lokaty ??? Jak doliczy w poniedziałek to będę musiał zapłacić podatek ponieważ mam lokaty na 13,5 tys. A jeszcze jedno - czyli przez weekend odsetki od lokaty nie powiększają jaj kwoty ???

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. @Jarek
    Odsetki na koncie oszczędnościowym kalkulowane są codziennie od salda na koniec dnia. W procesie końca miesiąca, odsetki są sumowane, odejmowany jest podatek a kwota netto kapitalizowana (dopisywana do salda).

    OdpowiedzUsuń
  13. W niedzielę (4.12 godz 9:00)widzę dla każdej lokaty jednodniowej potrójne odsetki z datą 5.12.
    Wydaje mi się,że to za sobotę, niedzielę i poniedziałek. Ciekawostka taka, że w niedzielę są salda które dopiero będą w poniedziałek ☺ Jak dzisiaj będzie koniec świata to będę żądał zwrotu odsetek zgodnie z bieżącym dzisiejszym saldem czyli łącznie z tym co będę miał jutro ☺

    OdpowiedzUsuń
  14. Sprostowanie !
    W wypowiedzi powyżej chodziło o potrójne "Odnowienie lokaty terminowej" z datą 5.12 na rachunku głównym. Na szczęście na lokatach odsetki są księgowane z datą 3, 4, 5 grudzeń (sobota, niedziela, poniedziałek). Inaczej faktycznie groziłoby zapłacenie podatku, tak jak się Anonimowy powyżej obawiał. A to, że dzisiaj na rachunku głównym i na lokatach mam to co będzie jutro nadal niezmiennie wprawia mnie w dobry nastrój ☺

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy ktoś wie jak anulować przelew z konta oszczędnościowego na powiązane zlecony dzisiaj z jutrzejszą datą realizacji?
    Kombinuję jak koń pod górę i za czorta nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  16. zastanawia mnie instytucja, która wydała certyfikat dla strony - jakiś DigiCert, Inc. Nie przypominam sobie, abym spotkał się z taką firmą, nawet strona banku matki czyli BGŻ jest certyfikowana przez VeriSign, Inc. ktoś może powiedzieć, że się czepiam, ale lubię wiedzieć czy loguję się na prawdziwej stronie banku czy na jakiejś podróbie z lewym certyfikatem

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie zaskoczeniem było, że digipass przyszedł wraz z Pin-em zwykłym listem. Co najśmieszniejsze to fakt, że ktoś rozerwał moją kopertę z numerem klienta i digipassem, przejrzał zawartość i niechlujnie włożył do środka. Mimo zabezpieczeń (konto przypisane, algorytm digipassu) to straciłem jakoś zaufanie do banku. Mogliby to przesłać kurierem, albo chociaż poleconym, żebym mógł przy listonoszu sprawdzić nienaruszalność przesyłki. A tak ktoś postronny zna mój numer klienta oraz numer seryjni digipassu wraz z moimi danymi osobistymi. Chyba jak na bank w którym podpisuje się umowę przez smsa, i nie weryfikuje podawanych danych to trochę za dużo.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeśli koperta z pinem, ta wewnętrzna, była naruszona to należy zgłosić ten fakt do banku, przecież takie zalecenie jest nawet w liscie, który przyszedł wraz z PINem.

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy ja napisałem, że koperta z pin-em była naruszona? Nie napisałem, ale druga koperta z kumerem klienta moimi danymi osobistymi oraz numerem seryjnym digipassu była otwarta.

    OdpowiedzUsuń
  20. Twoje dane są też na kopercie z adresem, bo zadne inne wraz z digipassem poza nr klienta/konta nie były tam podane. Pomijając już fakt, że z tych danych nie ma żadnego pożytku, to jak czujesz się oszukany, możesz zrezygnować z konta, ale informacje w jaki sposób dostarczony jest pin i digipass były znane już wcześniej, więc nie bardzo rozumiem skąd pretensje do banku, za to, że na poczcie pracują wścibscy ludzie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie napisałem, że czuje się oszukany.Przeczytaj post zanim odpiszesz!
    Brak mojego zaufania wynika też z tego, że infolinia podała mi, nieprawdziwe informacje.

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy ktoś może mnie oświecić, jak długo czeka się na Digipass i PIN. Moje konto zostało aktywowane 7 grudnia, a przesyłek z banku jeszcze nie ma. Na maila w tej sprawie wysłanego 2 dni temu nie dostałam odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  23. Wziąłbym pod uwagę, że zaraz są święta i poczta ma większe obciążenia, więc nie zdziwiłbym się gdyby listy szły nieco dłużej niż zwykle, u mnie digipass przyszedł po 6 dniach bodaj, pin po kolejnych 3.

    OdpowiedzUsuń
  24. I pewnie bank dla oszczędności wysłał to zwykłym listem, który dotrze do mnie po Nowym Roku. Moje gratulacje dla pomysłowości twórców tego banku.

    OdpowiedzUsuń
  25. Niestety ale masz racje, oba listy to zwykłe listy, ani nie są polecone, ani priorytetowe...

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy ktoś może mi wyjaśnić co oznacza Okres gwarantowany 7 dni z załącznika do umowy ramowej?

    OdpowiedzUsuń
  27. A co sądzicie o:
    §3 Realizacja Dyspozycji Pieniężnych; pkt 7 i 8 w Umowie Ramowej.
    Ograniczenie jednego przelewu na rachunek powiązany do 250€, oraz ograniczenie jeden przelew na miesiąc.
    Mam nadzieję, że ja to po prostu źle interpretuję.
    ....

    OdpowiedzUsuń
  28. do Anonimowy z 22:10 - w tych punktach jest mowa o poleceniu zapłaty. Zwykłe przelewy nie mają takich limitów.
    pozdrawiam
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  29. BGZ OPTIMA to amatorszczyzna bo trudno to nazwać nawet błędami wieku dziecięcego. Nic nie ma wspólnego z reklamowanym szybkim kontaktem i zerowa biurokracją. Broń boże nie przesyłajcie srodków przeznaczonych na lokaty na wygenerowany rachunek bankowy!!!Bank nie kwapi się z otwieraniem rachunku (dopiero autoryzują po pyskówce i interwencji w BOK - dodzwonienie się graniczy z cudem),a przez kilka dni środki giną gdzieś w przestrzeni wirtualnej- choć de facto zapewne są już zarachowane w banku.Gdyby nie interwencja to nie wiadomo kiedy rachunek i lokaty byłyby otwarte.Składam własnie reklamację na taką okoliczność. Zobaczę co odpowiedzą. Przed otrzymaniem DIGIPASSU złożenie reklamacji jest wyjątkowo trudne - kontakt telefoniczny prawie niemożliwy ("wszyscy konsultanci są zajęci"), a klasyczny kontakt mailowy nie jest uznawany przez "automatycznego odpowiadacza" na wysłane reklamacje. Żałuję straconego czasu i nerwów tym bardziej, że promocja lokat "na rybkę" już się kończy.

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziwna historia, jeśli mógłbyś ją opisać mi dokładniej na mailu to może udałoby mi się coś wyjaśnić szybciej z rzecznikiem banku.

    OdpowiedzUsuń
  31. >"I pewnie bank dla oszczędności wysłał to zwykłym listem, który dotrze do mnie po Nowym Roku."

    I bardzo dobrze, gdyby wysyłali poleconym, musiał bym stać w kolejce na poczcie z awizem, a tak wyjąłem sobie go ze skrzynki.

    OdpowiedzUsuń
  32. mam pytanie czy konto bgż optima będzie dożywotnio bez opłat? bo nie wiem czy zamykać jak wyemigruję z pieniążkami do innego banku czy trzymać konto i czekać na ciekawszą ofertę banku? jak myslicie bedzie coś z tego Optima jeszcze?

    pozdr! Łukasz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt Ci gwarancji nie da, że na zawsze bedzie za darmo ;) trzeba monitorować sytuacje, na razie raczej opłat nie będzie.

      Usuń
  33. w sumie racja, głupie pytanie ;) no ja już decyzję podjąłem, wyprowadzam się na lokatę długoterminową z ochroną przed belką, a Wy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja kupiłem wczoraj trochę euro i spokojnie poczekam co się bedzie działo, coraz więcej informacji o zaskarżeniu ustawy do TK się pojawia, więc może się jeszcze okazać, że belka wcale nie zostanie w tym roku uszczelnione, a i tak najciekawsza oferta lokat pewnie będzie w marcu, bazując na strachu klientów przed zmianami pod koniec miesiąca ;) i wreszcie ostatnia kwestia w moim przypadku, nie lubie blokować pieniędzy na dłużej niż 3 miesiące :]

      Usuń