Pokaż nam Facebooka, a damy Ci kredyt

Czy tego chcemy czy nie, social media stają się coraz większa częścią naszego życia i nawet jeśli będzie to tylko chwilowa moda, to i tak w tej chwili jest to ogromne źródło informacji na temat każdego, kto z tych serwisów korzysta. Jako pierwszy bank w Polsce z tych informacji chce skorzystać Bank SMART, który wspólnie z firmą Blue Media i ich platformą CreditOnLine, zamierza wspomóc się weryfikacją przez Facebooka przy składaniu przez klienta wniosku o kredyt online.

Oczywiście taka weryfikacja jest tylko opcjonalna i nikt nas nie zmusi do podzielenia się swoimi danymi, ale bank zaznacza, że pozytywna weryfikacja w mediach społecznościowych zwiększa nasze szansę na otrzymanie kredytu i mimo wszystko zwiększa też naszą wiarygodność. Nie jest to co prawda decydujący czynnik, bo platforma Blue Media sprawdza też nasze dane w tradycyjnych bazach danych jak choćby BIK, ale tzw. social scoring, podobno może być bardzo ważny dla analityka podejmującego decyzję kredytową.


Obie firmy nie zamierzają się również ograniczać tylko do Facebooka, bo weryfikacji można dokonać też poprzez podanie danych do swojego profilu LinkedIn, a w przyszłości na przykład takich usług jak Kokos.pl, czyli serwisu pożyczek społecznościowych. Ten ostatni może teoretycznie sporo powiedzieć o potencjalnym kredytobiorcy, ale obawiam się, że cieszy się jeszcze zbyt małą popularnością.

Problem może być tylko w tym, że przeciętny Polak nie jest na taką rewolucję gotowy. Swoje funkcje społecznościowe mocno reklamował np. mBank wraz z wprowadzeniem nowego systemu bankowości internetowej i patrząc na opinie jakie się przy tej okazji pojawiały (nota bene na stronach portali społecznościowych banku), nie była to zbyt dobrze przyjęta funkcjonalność. Większość z nas zwyczajnie chyba boi się łączyć dane bankowe z publicznymi informacjami na swój temat, nawet pomimo zapewnień banku, że przecież nie będzie publikował na Facebooku salda czy zadłużenia swoich klientów ;-).

Jakby nie patrzeć, Polska to bardzo konserwatywny kraj, z jednej strony rozwijamy się dosyć szybko, chętnie korzystamy z nowinek technologicznych i nasz sektor bankowy należy do najbardziej innowacyjnych na świecie, a jednocześnie ponad 60% z nas korzysta tylko z gotówki i nie chce słyszeć nic o kartach płatniczych ;-). Z pewnością będzie to spore wyzwanie dla bankowców, aby spopularyzować łączenie bankowości z social media.

A skoro już jesteśmy przy Bank SMART, to warto wspomnieć, że obecnie ma on w swojej ofercie jedno z najlepszych kont oszczędnościowych, które płaci 4% w skali roku dla kwoty od 1 do 50 000 PLN i 3% dla wszystkiego powyżej 50 000 PLN. Do tego konto i karta są darmowe, a do końca roku darmowe są również wypłaty z wszystkich bankomatów na świecie (później tylko 3 w miesiącu). Bank SMART należy do innego młodego podmiotu na naszym rynku - FM Banku, ale posiada gwarancje BFG, więc na pewno warto przemyśleć założenie tam konta, jeśli macie do ulokowania większe środki. Konto oszczędnościowe pozwala na jedną darmową wypłatę w miesiącu, każda kolejna kosztuje 5 PLN.

Zainteresowanych zachęcam do złożenia wniosku przez internet.
Udostępnij

Kamil Pieczonka

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Komentarze
    Komentarze na Facebooku

0 komentarze:

Prześlij komentarz