A Tobie jak Alior Sync policzył cashback?

Alior Sync zgodnie z zapisami w regulaminie, po pięciu dniach roboczych w miesiącu (księgowanie na koncie 6 lipca) dopisał do konta zwrot 5% wartości transakcji za zakupy w internecie. Osobiście nie mam żadnych zastrzeżeń, ale okazuje się, że nie u każdego odbyło się bez problemów. Marek, autor bloga Droga do Wolności, ma zwrot zaksięgowany dwa razy, do tego za nic nie odpowiada faktycznie wykonanym transakcjom, stąd postanowiłem zrobić małą sondę, w której pytanie jest bardzo proste, czy Tobie drogi czytelniku poprawnie zaksięgowano bonus?

Sonda coś nie za bardzo działa, dlatego proszę o odpowiedzi w komentarzach.

U mnie wygląda to tak:

PS. Chciałbym na jutro obiecać wpis zysk/strata, ale nie mogę, na pewno się postaram ;-)

Udostępnij

Kamil Pieczonka

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Komentarze
    Komentarze na Facebooku

29 komentarze:

  1. U mnie wszystko ok. Przyszło w dwóch oddzielnych przelewach.
    Dużo tego nie miałem, raz 2,93 zł, a drugim razem 0,26 zł. Weszło 06.07
    Małe wyjaśnienie - bank ma na zaksięgowanie cashbacku pięć dni roboczych, a nie pięć dni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. True 5 dni roboczych, ciekawe tylko czemu w dwóch przelewach, u mnie poszło jednym a płaciłem zarówno karta jak i "płacę z alior sync".

      Usuń
  2. U mnie również 2 przelewy. Nie liczyłem czy się zgadza.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie wszystko się zgadza, chociaż na początku nie było tak kolorowo, ale to pisałem już na swoim blogu już :)

    W 2 przelewach dlatego, że na początku nie naliczyli bonusu za transakcje zaksięgowane 29 i 30 czerwca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cashback dotyczy tylko płatności w internecie czy także w sklepach naziemnych ?

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja dostałem 7,90, czyli teoretycznie od 158 PLN... Tyle, że w czerwcu mam jedną operację na kwotę 87 PLN, w lipcu jedną na 89, więc nic z tego nie rozumiem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. zgadza się, od cashbacku płacimy 10% podatku od wygranych (jak np w lotto) więc dostajesz realnie 4,5% zwrotu - 7,9 to 4,5% z 87+89 więc wszystko git

      Usuń
    3. Głupoty piszesz kolego, podatek płacisz wtedy jak kwota zwrotu jest większa niż 760 PLN, to po pierwsze, a po drugie trzeba go samemu opłacić, bank tego za nas nie robi.

      Usuń
  6. Nic nie dostałem, bo nie mogłem zrobić transakcji kartą przez Internet. Próbowałem zapłacić kartą Synca za zakupy internetowe w Tesco i nie udało się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paweł Nyczaj15 lipca 2012 13:06

      Widocznie karta nie została aktywowana. Ewentualnie pomyliłeś się przy wpisywaniu cyfr (na kartach wypukłych niektóre cyfry są mniej czytelne, zwłaszcza na karcie dłużej używanej gdy z wypukłych cyfr zniknie srebrny lakier).

      Usuń
    2. ja rowniez probowalem zaplacic karta synca (wielokrotnie i uzywajac roznych kart) w internetowym tesco - ale bez sukcesu (podczas gdy w innych sklepach internetowych - bezproblemowo)

      "Płatność za pomocą tej karty jest niemożliwa. Spróbuj użyć innej karty lub skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta."

      a swoja droga ciekawe czy problem tkwi po stronie synca czy tesco?...

      Usuń
  7. Dlaczego sie nie udalo?

    OdpowiedzUsuń
  8. @Kamil czytałeś regulamin?

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak, rozlicza mi na bieżąco i cieszy mnie to :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety nie naliczają punktów premiowych za transakcje PayPalem :(
    Przykra niespodzianka, ale w sumie w regulaminie nie jest to zbyt czytelnie napisane (jak się okazało PayPal ma MCC 8999)
    Paragraf 55:
    Punkty premiowe nie są naliczane od Operacji kartą w punktach posiadających:
    a. MCC (Merchant Category Code) równy 7995, określający kasyna oraz zakłady bukmacherskie i im podobne,
    b. MCC równy 8999 określający profesjonalne usługi, nieklasyfikowane pod innymi kodami MCC, o ile płatność
    zidentyfikowana jest jako zagraniczna (country code inny niż Polska),
    c. Inne MCC wskazane przez Bank w powiadomieniu przesłanym do Posiadaczy za pośrednictwem Bankowości Internetowej.
    Wskazanie dodatkowego kod MCC nie oznacza zmiany Regulaminu i obowiązuje od daty wskazanej przez Bank w
    powiadomieniu.

    OdpowiedzUsuń
  11. mnie też nie naliczyło za payPal, wygląda na MCC 8999 i do tego zagraniczna.. eh

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja nie otrzymałem cashbacku.
    Kupowałem na Allegro oraz w sklepach internetowych. Zwrot miał być całkiem spory.
    Po połączeniu się z konsultantem AS ( to jest dopiero sztuka) otrzymałem wyjaśnienie że system stwierdził w moim przypadku czynności pozorne. Powołał się przy tym na pkt 83 Kodeksu Cywilnego.
    Szkopuł w tym że wszystkie moje transakcje były legalne. Służyły nabywaniu rzeczy i usług, które nabywałem już wcześniej płacąc kartami innych banków a do użycia karty z AS zachęciła mnie promocja banku.
    A teraz system Alior Synca orzekł że jestem oszust.

    Nie przeprowadzając żadnych sprawdzających czynności , jednego maila lub rozmowy wyjaśniającej.
    Po prostu zwrot im się wydawał zbyt duży to nie dali i już.

    Tak wygląda bankowość a'la ninja.

    Swoją drogą i tak nie jest źle bo mogliby mi np. wczorajszą wpłatę na konto Alior Sync w euronecie uznać za pozorną i zostałbym bez pieniędzy :)

    Zalecam sporą ostrożność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      jeśli możesz i nie stanowi to jakiegoś większego problemu, to byłbym wdzięczny za podesłanie listy transakcji na mayorkun (at) gmail.com (w miejsce (at) wstawić @).
      Chciałbym zapytać rzecznika AS o takie sytuacje, bo wiem już o takich trzech i wygląda to na dosyć rozbudowany proceder.

      Usuń
    2. Właśnie jestem w takiej sytuacji. Powinienem otrzymać zwrot w kwocie ok. 1270 zł za miesiąc wrzesień, a nie dostałem ani 1 zł. Po połączeniu z konsultantem poinformowano mnie, iż mogę złożyć reklamację, co uczyniłem. Jednak termin rozpatrzenia reklamacji wynosi do 60 dni. Niestety jest raczej przestrzegany, gdyż na reklamację za miesiąc sierpień nadal nie otrzymałem odpowiedzi.

      Usuń
  13. Zrobiłem zakupy z ok 3400. Sprawdziłem kody MCC i nie są wykluczone w regulaminie. Naliczony cashback to 50zł (zamiast 170). Zgłosiłem to dziś rano, po południu oddzwonił ktoś z działu technicznego alior sync i tylko potwierdził, że wszystko się zgada i mogę złożyć reklamację. Nie mogłem tego zrobić z osobą która do mnie oddzowniła, więc musiałem wykonać kolejny telefon do alior sync. Teraz czekam na odpowiedź (do 30 dni).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reklamacja została uznana, brakująca kasa wróciła na konto. Lepiej korzystać z tego konta z kalkulatorem w ręku.

      Usuń
  14. Ja dostałem zwrot 5%- 255,68 złotych.

    OdpowiedzUsuń
  15. A jak sprawdzić te kody MCC?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są dostępne w systemie w opisie danej transakcji. Niestety nie wiem jak sprawdzić przed dokonaniem płatności.

      Usuń
  16. Co prawda nie miałem czasu liczyć, ale mój cashback wydał mi się podejrzenia ... zbyt wysoki. Nie żadne kokosy, tylko 20 zł, ale też z zakupami w internecie specjalnie nie szaleję...

    OdpowiedzUsuń
  17. Cytat z jatsek:
    "Są dostępne w systemie w opisie danej transakcji."

    Niby gdzie jest to dostępne i w jakim systemie? Szukałem, także w wygenerowanych potwierdzeniach. To jest rzeczywista informacja czy konfabulacja? Jeśli rzeczywiście gdzieś to jest to można by zrobić jakąś taką bazę sprawdzonych informacji i wiedzielibyśmy gdzie kupować z Synca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pobierz wyciąg z karty, obok każdej transakcji jest czterocyfrowy kod transakcji :) to jest kod MCC.

      Usuń