Dyspozycja na wypadek śmierci w BGŻ Optima

Zaczynam mieć wrażenie, że już trochę za dużo piszę na temat jednego banku, ale to pewnie kwestia świeżego tematu i tego, że jest to na blogu bardzo popularne hasło, a poza tym obiecałem w miarę swoich możliwości pomagać i odpowiadać na pytania czytelników. Tym samym powstał ten wpis, traktujący o dyspozycji na wypadek śmierci, na temat której pojawiało się w komentarzach sporo pytań.

Zacznijmy zatem od formy złożenia tej dyspozycji, formularz jaki należy wypełnić znajdziecie tutaj, jest w nim wszystko jasno opisane, a dla porządku dodam tylko, że określenie pokrewieństwa jako "wstępni" oznacza naszych rodziców, dziadków i pradziadków, a "zstępni" - dzieci, wnuki i prawnuki. Warto też zwrócić uwagę, że jednej osobie nie możemy "zapisać" więcej jak 20-krotności średniej pensji ogłaszanej przez GUS w danym roku.

Tak przygotowany formularz wysyłamy do banku w formie elektronicznej, przy pomocy poczty wewnętrznej BGŻ Optima. Po zalogowaniu się na konto, przechodzimy do zakładki Osobiste, a tam Poczta BGŻ Optima i wybieramy Nową wiadomość. Pojawi się mniej więcej takie okno:


Jako, że jest limit pojedynczej wiadomości wynoszący 1000 znaków, dyspozycję trzeba podzielić na dwie części i wysłać wiadomości jedna po drugiej. W rozumieniu art. 7 Prawa Bankowego i na podstawie zawartej  umowy ramowej, jest to pełnoprawne złożenie dyspozycji, a jako jej potwierdzenie otrzymamy od banku wiadomość o jej przyjęciu. Przyznaje, że nie jest to najlepsza realizacja takiej dyspozycji, ale niewykluczone, że doczekamy się kiedyś dedykowanego formularza. Istotny jest fakt, że dyspozycję można złożyć w dosyć prosty sposób, nie ruszając się z domu.

Jaki jest tok postępowania po naszej śmierci?


Na wypadek naszej śmierci, dysponent środków musi złożyć osobiście w siedzibie banku, lub przesłać pocztą na adres: BGŻ Optima, Al. Jana Pawła II 29, 00-867 Warszawa, Atrium Plaza – Lobby A (V piętro), następujące dokumenty:


1) odpis zupełny/skrócony aktu zgonu Posiadacza,

2) swój dokument tożsamości lub kserokopię dokumentu tożsamości potwierdzoną notarialnie,

3) dyspozycję polecenia przelewu.



Mam nadzieję, że teraz już wszystko jest jasne, w razie pytań jak zwykle służę pomocą. Przy okazji zachęcam też do śledzenia Regularnego oszczędzania na Facebooku.
Udostępnij

Kamil Pieczonka

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Komentarze
    Komentarze na Facebooku

10 komentarze:

  1. A co w przypadku gdy w BGŻ Optima dyspozycja zaginęła. W jaki sposób można złożyć reklamację? Właściciel nie żyje. Dysponent ma tylko maila o treści - "dyspozycja przyjęta".
    No ale jaka dyspozycja to już nie ma słowa. Mam drukować nieczytelny mail w 3 częściach jako potwierdzenie.
    Ludzie mamy XXI wiek ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Stawiam, że zawsze można przy pomocy tej poczty zadać pytanie czy dyspozycja jest złożona i widoczna w systemie, bo zakładam, że jakiś podgląd na to musi być.

    Niestety nie mam wpływu na taką a nie inną realizację tej czynności, mogłem tylko zasugerować, że warto stworzyć dedykowany formularz, co też zrobiłem, ale wydaje się, że Optima ma teraz jeszcze inne rzeczy na głowie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kamil, dziękuję za interwencję. Proszę się nie martwić cudów nie oczekiwałam :-)
    Niestety poprzez bankowość elektroniczną nie można zobaczyć złożonej dyspozycji. Natomiast Bank poradził sobie ze mną jako klientką w sposób bardzo prosty - zaniechał jakiejkolwiek korespondencji.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, Pani Ewo, czy mógłbym prosić o bezpośredni kontakt ze mną, tu znajdzie Pani namiary:
    http://www.bgzoptima.pl/media/default.aspx

    Chciałbym wyjaśnić kwestię braku odpowiedzi na Pani maila do banku.
    pozdrawiam
    Marek Gieorgica

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale jak mam wypełnic ten formularz i dodac do skrzynki Optimy??Nie rozumiem,w jakim programie moge ten formularz wypełnic?Nic mi tu nie działa i nie wiem jak to przesłac, help :(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Formularz należy otworzyć online, skopiować sobie do edytora tekstu i uzupełnić, a później częściami wkleić do poczty Optimy po zalogowaniu i wysłać. Uzupełnie wpis o wersje formularza zapisaną w .doc/.txt, być może Google Docs nie dla wszystkich jest jasny ;)

      Usuń
  6. Do Pana Marka Gierogica
    Kwestia sensownego potwierdzenia przyjęcia dyspozycji mnie również bardzo interesuje.
    Może przedstawi nam Pan stanowisko Banku w tej kwestii (jako rzecznik prasowy) Na co może liczyć klient?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      odpowiadając na pytanie: po przesłaniu dyspozycji za pośrednictwem szyfrowanej poczty elektronicznej, Posiadacz otrzyma mailem informację o przyjęciu dyspozycji.
      pozdrawiam
      Marek Gieorgica

      Usuń
  7. Witam.
    Dlaczego "osobami wskazanymi do wypłaty środków pieniężnych mogą być wyłącznie: małżonek, rodzeństwo, wstępni, zstępni"? Mam specjalnie brać ślub żeby móc złożyć dyspozycję? Skoro to moje pieniądze to moja decyzja komu je dać.

    OdpowiedzUsuń
  8. oj, trzeci świat z tą tym wklejaniem na 3 części
    ale cóż + za kreatywność dla bankowców ;)

    OdpowiedzUsuń