Dzisiaj krótki wpis, po pojawiających się sygnałach, że jest jakiś problem z wychodzącymi przelewami na rachunek powiązany, które odbijają się w przypadku niektórych banków i wracają na konto, wysłałem zapytanie do zespołu prasowego BGŻ Optima, czy to faktycznie prawda i jeśli tak, to kiedy zostanie to poprawione. Odpowiedzi udzielił mi Pan Marek Grigorica, który zapewnił, że to tylko nieliczne przypadki, a sam problem ma być rozwiązany poprzez aktualizację systemu, 9 grudnia. Dokładny cytat brzmi:
"Wykonanie przelewu na rachunek powiązany jest jak najbardziej możliwe. W pojedynczych przypadkach mogło zdarzyć się, że przelew został odrzucony, z uwagi na konfigurację płatności w systemie ELIXIR. Do 9 grudnia wprowadzona zostanie odpowiednia aktualizacja do systemu, która wyeliminuje nawet te pojedyncze przypadki."
Z tego co wynika z komentarzy, przelew na rachunek powiązany realizuje się z nadawcą "Rachunek powiązany" zamiast z naszym imieniem i nazwiskiem, stąd też część banków, taki przelew zwraca, bo nazwa odbiorcy nie zgadza się z nr rachunku. Na dzisiaj wiadomo, że taki przelew odrzuca między innymi Eurobank, w przypadku mBanku przelewy dochodzą, pomimo złego nadawcy.
Ponadto zapytałem, czy bank pracuje nad ślamazarnym działaniem systemu i zamierza coś zrobić w kierunku poprawy tej sytuacji, która od 2 dni sprawiała między innymi problemy przy zakładaniu lokat. Otrzymałem zapewnienie, że wraz z aktualizacją systemu 9 grudnia, zostanie też poprawiona jego wydajność i wszelkie problemy powinny zostać wyeliminowane. Wypada zatem poczekać jeszcze kilka dni i wtedy ocenić czy faktycznie wprowadzone zmiany poprawiły sytuację.
Ciekawi mnie tez czy faktycznie ten problem z przelewem występuje tylko w pojedynczych przypadkach, jeśli możecie to napiszcie w komentarzach czy Wasz przelew z BGŻ Optima na rachunek powiązany został zrealizowany i do jakiego banku był wysłany. W ten sposób uda nam się też sprawdzić, które banki faktycznie sprawdzają pole nadawcy, a dla których istotny jest tylko nr konta.
Aktualizacja 16.12.2011:
Wyjaśnienia dotyczące możliwości zakładania lokat jednodniowych tylko do 28.12.2011 znajdziecie w kolejnym wpisie.
Home
BGŻ Optima
powolne działanie
problem
przelewy
rachunek powiązany
Problem z przelewami w BGŻ Optima zostanie rozwiązany
Subskrybuj:
Komentarze do posta
(
Atom
)
U mnie jak wspomniałem w poprzednim wątku przelew nie doszedł do Euro Banku. W między czasie podałem nowy rachunek powiązany do Deutsche Banku, który nie został jeszcze zweryfikowany - jak to nastąpi do dokonam przelewu do DB i poinformuje czy pieniądze dotarły do celu. Dziękuje autorowi za poruszenie problemu.
OdpowiedzUsuńCiekawe jak długo potrwa weryfikacja, czy szybciej czasami system nie zostanie naprawiony ;) swoją drogą ciekawy jestem kto ma racje, czy konsultanci czy Pan Marek, który ten termin podał nieco inny ;)
OdpowiedzUsuńW każdym razie pierwszy przelew pewnie będzie można zrobić dopiero 12 grudnia w poniedziałek, bo w weekendu Elixir nie działa i wtedy dowiemy się czy już wszystko naprawiono :)
I ciesze się, że mogę pomóc, zawsze to nieco szybsza forma komunikacji z bankiem niż standardowe maile ;)
Weryfikują te nowe konto już od poniedziałku, kiedy wpłynął pierwszy przelew - znając ich szybkość działania to zapewne jeszcze to trochę potrwa;)
OdpowiedzUsuńU mnie na Mbank -bez problemu.
OdpowiedzUsuńU mnie to samo od poniedzialku czekam na weryfikacje nowego konta powiazanego...
OdpowiedzUsuńJa w poniedziałek zakładałem lokaty i dzisiaj dostałem potwierdzenie aktywowania konta. Teraz czekam na PIN i na sprzęcik :)
OdpowiedzUsuńPo otrzymaniu wszystkiego będę wiedział jak wszystko działa, ale pewnie do tego czasu - wedle zapewnień banku - wszystko powinno już działać prawidłowo.
Do CreditAgricole przelewy działaja.
OdpowiedzUsuńDo euro banku nie dochodzi przelew
OdpowiedzUsuńZgadza, ale ponoć miało to być już naprawione, od poniedziałku problem powinien zniknąć.
OdpowiedzUsuńZ samego rana sprawdziłem czy rzeczywiście obietnice składane przez Optime zostaną spełnione - przelewy do Euro Banku dochodzą - przynajmniej u mnie.
OdpowiedzUsuńNiestety, ale ślamazarność systemu, ciagle jest faktem. Żadne zmiany nie poprawiły działania systemu. Dzisiaj próbowałem zakładać lokaty terminowe. Na bodaj 8 prób, raz udało mi sie załozyc lokatę. Wszystko się ślimaczy, lub wyskakują błędy, albo system po oczekiwaniu pisze, że mnie wylogował i wyświetla 'durną' marketingową stronę, że wszystkie porawki są robione przy odłączenym systemie, bo to tak dla bezpieczeństwa. Jednym słowem, jak zawsze, brak kompetencji i obiecanki cacanki, oraz oczywiście ZERO odpowiedzialności.
OdpowiedzUsuńDziałanie systemu w Optimie to koszmar.W żadnym innym banku nie ma tylu problemów co tutaj.Może w końcu coś zrobią z tym ślamazarnym systemem bo jak nie to trzeba będzie się z nimi pożegnać.
OdpowiedzUsuńPonowna próba założenia lokaty (po 17'tej - bo do 16.30 było to nierealne). Logowanie - oczywiście ślamazarne. Klikniecie na otwarcie lokaty - jak zwykle jakiś błąd, tym razem np. taki Błąd technicznySpróbuj ponownie później. (FE/TUX/TPCALL/BIH1/13)
OdpowiedzUsuńI tak w koło Macieju. To jest naprawdę smutne, że kolejny bank, nie umie poradzić sobie ze swoimi usługami i jaest jak tak jak zawsze ze wszystkimi. Głupie reklamy, mamienie ludzi bzdetowymi sloganami i zapenieniami o najwyższej jakości usług. Smutne, smutne, smutne ...
Sorki za literówki w poprzednim poście. Ale dodam, że system nawet nie jest w stanie poprawnie wylogować mnie ze systemu: komunikat - FE/XML/IO: I/O error
OdpowiedzUsuńGratulacje Panowie/Panie prezesi banku. !!!
W związku z komentarzem o powolnym działaniu systemu podjąłem próbę logowania na konto i mogę powiedzieć że wszystko chodziło bez najmniejszego problemu lecz nie dokonywałem żadnych operacji poza wglądem w konto.
OdpowiedzUsuńOwszem u mnie czasami system chodzi dość wolno, ale każde operacje są wykonywane bezproblemowo.
OdpowiedzUsuńPotwierdzam ślamazarność systemu.Trzy lokaty udało mi się założyć po dwu godzinach walki z systemem i około 12 próbach
OdpowiedzUsuńŚlamazarność to mało powiedziane... Dziś sztuką było zalogować się na konto a co dopiero mówić o zakładaniu lokat.
OdpowiedzUsuńWczoraj (niedziela) zrobiłem przelew (inteligo) kasy , z której dziś miałem założyć lokaty. Do 16:30 kasa nie wpłynęła na optimę, więc o założeniu lokaty mogłem zapomnieć. Do chwili obecnej nie udało mi się tego zrobić.
Nic tylko gratulować!!! Jednym słowa PORAŻKA.
porażka, brak możliwości logowania - co tam się dzieje do chole..???
OdpowiedzUsuńDobre, dobre....system się zawiesił;) Tylko czekać jak ktoś się wkurzy i zgłosi skargę do UOKIK.
OdpowiedzUsuńA mi się właśnie udało założyć lokatę .... na razie tylko jedną bo nie mam już siły na więcej .... walczę z tym ustrojstwem od 16.30 .... co za lipa ....
OdpowiedzUsuńWidzę, że faktycznie jest naprawdę źle, postaram się jutro dowiedzieć od rzecznika w czym rzecz i kiedy zamierzają te problemy rozwiązać.
OdpowiedzUsuńNie wiem czy pan Kamil ma konto w Optimie, ale nawet jak nie ma to niech w imieniu nas wszystkim "pogoni kota" rzecznikowi tego na dzień dzisiejszy "pseudo-bankowi"....
OdpowiedzUsuńZakładałem lokatę wczoraj i dziś i żadnych problemów.Trochę długo trwa logowanie do konta.Nie narzekajcie chyba lepiej posiedzieć w domu zakładając lokatę niż stać w kolejce w oddziale innego banku.
OdpowiedzUsuńKonto mam, z tym, że u mnie też póki co większych problemów nie było, problemy jak widać nie dotyczą wszystkich, ale bank musi frycowe zapłacić za swoje słabe początki.
OdpowiedzUsuńTo trochę dziwne takie problemy w banku i nic sobie z tego nie robią hm.. Logowanie powinno trwać krótko - szczególnie że to początki dopiero i z pewnością spadnie liczba chętnych.
OdpowiedzUsuńWitam ponownie, 2 dni temu również miałem problemy z logowaniem.
OdpowiedzUsuńDziś mam dobrą informację: logowanie działa bez problemów, lokaty również szybko założyłem.
Faktem jest ,że strona toporna ale jeśli chodzi o działanie to nie miałem wcale problemów.Przelewy, lokaty itp. działają bez zarzutu.
OdpowiedzUsuńkurwa kiedy dostanę w końcu ten pin
OdpowiedzUsuńMamy okres przedświąteczny, trudno się dziwić opóźnieniom bo jak wierzyć statystykom, to w tym tygodniu przesyłek na poczcie jest 2 razy więcej niż zwykle...
OdpowiedzUsuńU mnie zagineły pieniadze, wysylalem z mbanku do bgz optima. Zgłosiłem jzu problem. Ta bgz to jakas lipa wielka.
OdpowiedzUsuń