Problem z przelewami w BGŻ Optima zostanie rozwiązany

Dzisiaj krótki wpis, po pojawiających się sygnałach, że jest jakiś problem z wychodzącymi przelewami na rachunek powiązany, które odbijają się w przypadku niektórych banków i wracają na konto, wysłałem zapytanie do zespołu prasowego BGŻ Optima, czy to faktycznie prawda i jeśli tak, to kiedy zostanie to poprawione. Odpowiedzi udzielił mi Pan Marek Grigorica, który zapewnił, że to tylko nieliczne przypadki, a sam problem ma być rozwiązany poprzez aktualizację systemu, 9 grudnia. Dokładny cytat brzmi:

"Wykonanie przelewu na rachunek powiązany jest jak najbardziej możliwe. W pojedynczych przypadkach mogło zdarzyć się, że przelew został odrzucony, z uwagi na konfigurację płatności w systemie ELIXIR. Do 9 grudnia wprowadzona zostanie odpowiednia aktualizacja do systemu, która wyeliminuje nawet te pojedyncze przypadki."


Z tego co wynika z komentarzy, przelew na rachunek powiązany realizuje się z nadawcą "Rachunek powiązany" zamiast z naszym imieniem i nazwiskiem, stąd też część banków, taki przelew zwraca, bo nazwa odbiorcy nie zgadza się z nr rachunku. Na dzisiaj wiadomo, że taki przelew odrzuca między innymi Eurobank, w przypadku mBanku przelewy dochodzą, pomimo złego nadawcy.

Ponadto zapytałem, czy bank pracuje nad ślamazarnym działaniem systemu i zamierza coś zrobić w kierunku poprawy tej sytuacji, która od 2 dni sprawiała między innymi problemy przy zakładaniu lokat. Otrzymałem zapewnienie, że wraz z aktualizacją systemu 9 grudnia, zostanie też poprawiona jego wydajność i wszelkie problemy powinny zostać wyeliminowane. Wypada zatem poczekać jeszcze kilka dni i wtedy ocenić czy faktycznie wprowadzone zmiany poprawiły sytuację.

Ciekawi mnie tez czy faktycznie ten problem z przelewem występuje tylko w pojedynczych przypadkach, jeśli możecie to napiszcie w komentarzach czy Wasz przelew z BGŻ Optima na rachunek powiązany został zrealizowany i do jakiego banku był wysłany. W ten sposób uda nam się też sprawdzić, które banki faktycznie sprawdzają pole nadawcy, a dla których istotny jest tylko nr konta.


Aktualizacja 16.12.2011:
Wyjaśnienia dotyczące możliwości zakładania lokat jednodniowych tylko do 28.12.2011 znajdziecie w kolejnym wpisie.
Udostępnij

Kamil Pieczonka

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Komentarze
    Komentarze na Facebooku

31 komentarze:

  1. U mnie jak wspomniałem w poprzednim wątku przelew nie doszedł do Euro Banku. W między czasie podałem nowy rachunek powiązany do Deutsche Banku, który nie został jeszcze zweryfikowany - jak to nastąpi do dokonam przelewu do DB i poinformuje czy pieniądze dotarły do celu. Dziękuje autorowi za poruszenie problemu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe jak długo potrwa weryfikacja, czy szybciej czasami system nie zostanie naprawiony ;) swoją drogą ciekawy jestem kto ma racje, czy konsultanci czy Pan Marek, który ten termin podał nieco inny ;)

    W każdym razie pierwszy przelew pewnie będzie można zrobić dopiero 12 grudnia w poniedziałek, bo w weekendu Elixir nie działa i wtedy dowiemy się czy już wszystko naprawiono :)

    I ciesze się, że mogę pomóc, zawsze to nieco szybsza forma komunikacji z bankiem niż standardowe maile ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Weryfikują te nowe konto już od poniedziałku, kiedy wpłynął pierwszy przelew - znając ich szybkość działania to zapewne jeszcze to trochę potrwa;)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie na Mbank -bez problemu.

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie to samo od poniedzialku czekam na weryfikacje nowego konta powiazanego...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w poniedziałek zakładałem lokaty i dzisiaj dostałem potwierdzenie aktywowania konta. Teraz czekam na PIN i na sprzęcik :)
    Po otrzymaniu wszystkiego będę wiedział jak wszystko działa, ale pewnie do tego czasu - wedle zapewnień banku - wszystko powinno już działać prawidłowo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Do CreditAgricole przelewy działaja.

    OdpowiedzUsuń
  8. Do euro banku nie dochodzi przelew

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadza, ale ponoć miało to być już naprawione, od poniedziałku problem powinien zniknąć.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z samego rana sprawdziłem czy rzeczywiście obietnice składane przez Optime zostaną spełnione - przelewy do Euro Banku dochodzą - przynajmniej u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety, ale ślamazarność systemu, ciagle jest faktem. Żadne zmiany nie poprawiły działania systemu. Dzisiaj próbowałem zakładać lokaty terminowe. Na bodaj 8 prób, raz udało mi sie załozyc lokatę. Wszystko się ślimaczy, lub wyskakują błędy, albo system po oczekiwaniu pisze, że mnie wylogował i wyświetla 'durną' marketingową stronę, że wszystkie porawki są robione przy odłączenym systemie, bo to tak dla bezpieczeństwa. Jednym słowem, jak zawsze, brak kompetencji i obiecanki cacanki, oraz oczywiście ZERO odpowiedzialności.

    OdpowiedzUsuń
  12. Działanie systemu w Optimie to koszmar.W żadnym innym banku nie ma tylu problemów co tutaj.Może w końcu coś zrobią z tym ślamazarnym systemem bo jak nie to trzeba będzie się z nimi pożegnać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ponowna próba założenia lokaty (po 17'tej - bo do 16.30 było to nierealne). Logowanie - oczywiście ślamazarne. Klikniecie na otwarcie lokaty - jak zwykle jakiś błąd, tym razem np. taki Błąd technicznySpróbuj ponownie później. (FE/TUX/TPCALL/BIH1/13)
    I tak w koło Macieju. To jest naprawdę smutne, że kolejny bank, nie umie poradzić sobie ze swoimi usługami i jaest jak tak jak zawsze ze wszystkimi. Głupie reklamy, mamienie ludzi bzdetowymi sloganami i zapenieniami o najwyższej jakości usług. Smutne, smutne, smutne ...

    OdpowiedzUsuń
  14. Sorki za literówki w poprzednim poście. Ale dodam, że system nawet nie jest w stanie poprawnie wylogować mnie ze systemu: komunikat - FE/XML/IO: I/O error
    Gratulacje Panowie/Panie prezesi banku. !!!

    OdpowiedzUsuń
  15. W związku z komentarzem o powolnym działaniu systemu podjąłem próbę logowania na konto i mogę powiedzieć że wszystko chodziło bez najmniejszego problemu lecz nie dokonywałem żadnych operacji poza wglądem w konto.

    OdpowiedzUsuń
  16. Owszem u mnie czasami system chodzi dość wolno, ale każde operacje są wykonywane bezproblemowo.

    OdpowiedzUsuń
  17. Potwierdzam ślamazarność systemu.Trzy lokaty udało mi się założyć po dwu godzinach walki z systemem i około 12 próbach

    OdpowiedzUsuń
  18. Ślamazarność to mało powiedziane... Dziś sztuką było zalogować się na konto a co dopiero mówić o zakładaniu lokat.
    Wczoraj (niedziela) zrobiłem przelew (inteligo) kasy , z której dziś miałem założyć lokaty. Do 16:30 kasa nie wpłynęła na optimę, więc o założeniu lokaty mogłem zapomnieć. Do chwili obecnej nie udało mi się tego zrobić.
    Nic tylko gratulować!!! Jednym słowa PORAŻKA.

    OdpowiedzUsuń
  19. porażka, brak możliwości logowania - co tam się dzieje do chole..???

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobre, dobre....system się zawiesił;) Tylko czekać jak ktoś się wkurzy i zgłosi skargę do UOKIK.

    OdpowiedzUsuń
  21. A mi się właśnie udało założyć lokatę .... na razie tylko jedną bo nie mam już siły na więcej .... walczę z tym ustrojstwem od 16.30 .... co za lipa ....

    OdpowiedzUsuń
  22. Widzę, że faktycznie jest naprawdę źle, postaram się jutro dowiedzieć od rzecznika w czym rzecz i kiedy zamierzają te problemy rozwiązać.

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie wiem czy pan Kamil ma konto w Optimie, ale nawet jak nie ma to niech w imieniu nas wszystkim "pogoni kota" rzecznikowi tego na dzień dzisiejszy "pseudo-bankowi"....

    OdpowiedzUsuń
  24. Zakładałem lokatę wczoraj i dziś i żadnych problemów.Trochę długo trwa logowanie do konta.Nie narzekajcie chyba lepiej posiedzieć w domu zakładając lokatę niż stać w kolejce w oddziale innego banku.

    OdpowiedzUsuń
  25. Konto mam, z tym, że u mnie też póki co większych problemów nie było, problemy jak widać nie dotyczą wszystkich, ale bank musi frycowe zapłacić za swoje słabe początki.

    OdpowiedzUsuń
  26. To trochę dziwne takie problemy w banku i nic sobie z tego nie robią hm.. Logowanie powinno trwać krótko - szczególnie że to początki dopiero i z pewnością spadnie liczba chętnych.

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam ponownie, 2 dni temu również miałem problemy z logowaniem.
    Dziś mam dobrą informację: logowanie działa bez problemów, lokaty również szybko założyłem.

    OdpowiedzUsuń
  28. Faktem jest ,że strona toporna ale jeśli chodzi o działanie to nie miałem wcale problemów.Przelewy, lokaty itp. działają bez zarzutu.

    OdpowiedzUsuń
  29. kurwa kiedy dostanę w końcu ten pin

    OdpowiedzUsuń
  30. Mamy okres przedświąteczny, trudno się dziwić opóźnieniom bo jak wierzyć statystykom, to w tym tygodniu przesyłek na poczcie jest 2 razy więcej niż zwykle...

    OdpowiedzUsuń
  31. U mnie zagineły pieniadze, wysylalem z mbanku do bgz optima. Zgłosiłem jzu problem. Ta bgz to jakas lipa wielka.

    OdpowiedzUsuń