Pełny nadziei udałem się więc na stronę Optimy aby zmienić sposób autoryzacji, wiążąc z tym wielkie nadzieje na uproszczenie korzystania z usług banku i ograniczenia mozolnego wklepywania cyferek. Niestety srogo się zawiodłem, a zaczęło się od tego okienka (można kliknąć aby powiększyć).
Ok rozumiem, że nowy sposób autoryzacji wymaga potwierdzenia i to nie jest takie hop siup, ale ściana tekstu do mnie nie przemawia. W każdym razie przez nią przebrnąłem, nawet kliknąłem na zmiany w regulaminie, bo inaczej nie dało się przejść dalej i mogłem wreszcie wpisać PIN w Digipassa, później wpisać kod do potwierdzenia, później przepisać kod aktywujący wygenerowany przez Digipassa i szczęśliwy kliknąłem dalej...
... a dalej był kolejny aneks do umowy, tym razem do umowy ramowej, który trzeba było również potwierdzić przy pomocy Digipassa, czyli ta sama procedura, PIN, kod, kod i oczywiście, żeby to zrobić musiałem zapoznać się z rzeczonym aneksem. Pokonawszy kolejną przeszkodą trafiłem na kolejną podstronę...
Tak, jest! Wreszcie mogę zmienić Digipassa na kody SMS, muszę jeszcze tylko podać swój nr telefonu i ponownie zatwierdzić wszystko Digipassem. Owszem, pewnie jestem niecierpliwy, ale do cholery, czy nie można było tego załatwić za jednym zamachem? Przecież, żeby dokonać zmiany i tak muszę na wszystko się zgodzić, to po co marnować 5-10 minut na wklepywanie kodów, jak można to zrobić raz w 2 minuty?
O formie przesłania hasła w połowie na SMSa i w połowie na maila już nie będę nic pisał, owszem bardzo to bezpieczne, ale przedłuża cały proces o kolejne minuty. Ale ok wreszcie dostałem to co jest potrzebne, mogę się wylogować i zalogować przy użyciu hasła.
Niestety nie do końca, bo najpierw muszę sobie jeszcze ustalić nowe główne hasło, o tym nikt nie powiedział, ale okazuje się, że bez Digipassa, logowanie jest dwuskładnikowe, nie wystarczy nam hasło SMS, potrzebne jest jeszcze hasło główne. Czyli tym samym, korzystając z haseł SMS, musimy pamiętać nie tylko nasz identyfikator, ale też kolejne hasło (przypominam, że najbezpieczniej jest mieć dla każdego konta inne hasło...) i jeszcze musimy wpisać kod SMS, co akurat jest bardzo dobrym rozwiązaniem.
Tylko niestety kody SMS w BGŻ Optima są... nieprzyjazne użytkownikowi. Wszystkie banki mają kody cyfrowe, Optima jest oryginalna, kody są alfanumeryczne, czyli mamy liczby i litery, mało tego mamy duże i małe litery. Ok, jest plus, nie trzeba bawić się w tą małą klawiaturkę Digipassa, ale wpisywanie skomplikowanego kodu też jest nieco upierdliwe (o czym wspomniałem na samym początku ;-)). Generalnie cieszę się, że nie muszę się tam logować codziennie i cieszę się, że BGŻ Optima słucha klientów, ale można to byłoby zrobić chyba nieco bardziej przyjaźnie dla użytkownika...
Gdyby ktoś chciał przejść drogę przez mękę, to musi zalogować się do swojego konta przy pomocy Digipassa i z lewego menu wybrać Osobiste, a następnie Zmiana sposobu autoryzacji. Powodzenia!
GetInOnline również ma kody sms składające się z cyfr i liter.
OdpowiedzUsuńKolejny powód aby nie zakładać konta w GetinOnline ;) po ich marnym systemie transakcyjnym ;)
Usuńrównież zmieniłem digipassa na kody sms i za każdym kolejnym logowaniem mam wrażenie, że z digipassem było szybciej :D
OdpowiedzUsuńCzemu do jasnej cholery nie może być jak w mBanku....opatentowali ten sposób logowania czy co....
Oj tam byloby zbyt nudno ;) ale ciesze się, że to nie tylko ja odnoszę takie wrażenie ;)
Usuń@Kamil
OdpowiedzUsuńotworzyłem właśnie ING direct z groupona, a zamknąłem aliora :)
Zacznę chyba notować gdzie co mam :D
Kusi to 200 PLN od ING ;)
UsuńWitam.
OdpowiedzUsuńWłaśnie zauważyłem pozycje w "Szczegóły Rachunku Oszczędnościowego" o nazwie "Typ transakcji:
Korekta odsetek" datowanej na 18 października (czyli ok. środka miesiąca). Czy ktoś jest zorientowany o co w tym chodzi?